El Programa MUS-E arranca en el IES Ramon Casas i Carbó

El 28 de enero de 2019 ha dado comienzo el Programa MUS-E en el IES Ramon Casas i Carbó, de Barcelona. El MUS-E se desarrolla en este colegio gracias a la Fundación Yehudi Menuhin España, en colaboración con el Ayuntamiento de Barcelona, el Consorci d’Educació de Barcelona y el Departamento d’ Ensenyament de la Generalitat de Cataluña.

A continuación, reproducimos las dos noticias originales que el propio centro ha publicado en su web sobre el arranque del MUS-E en el IES Ramón Casas y Carbó y sobre una participación del centro educativo en Ràdio Palau.

Arranca el MUS-E

Els alumnes de 1r d’ESO van començar el passat dilluns dia 28 de gener les sessions de MUS-E amb l’actor, director i escriptor Albert López Vivancos.  D’aquesta manera, aquest programa innovador per a la integració educativa, social i cultural a través de les Arts arriba al nostre institut.

El Programa MUS-E va ser creat per Yehudi Menuhin (en col·laboració amb Werner Schmitt) a partir de la idea de Zoltán Kodály, qui considerava que la música havia de formar part de l’educació i ser accessible a totes les persones. Menuhin va ser qui va ampliar el concepte al marc de la realitat multicultural i va incorporar el treball amb totes les arts.

Els eixos amb els que treballa el programa són els següents:

• Convivència i respecte
  • Cohesió i solidaritat
  • Actituds positives davant de la diversitat

És important remarcar que es tracta d’un programa que ha obtingut uns resultats molt satisfactoris en els 14 països on actualment s’aplica. En el cas de l’Estat Espanyol és promogut des de fa 22 anys per la Fundació Yehudi Menuhin España (FYME) i rep el suport del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport i el Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social i, en el cas concret de Catalunya, també rep el suport de la Generalitat de Catalunya.

Aquest programa s’aplicarà a tots els alumnes de Primer d’ESO a la franja horària de les assignatures de Cultura i Valors Ètics-Religió i durarà fins a principis del mes de maig. Durant aquest període de temps els nostres alumnes treballaran aspectes relacionats amb la millora dels aprenentatges i dels valors a partir del teatre. De la mateixa manera, la metodologia emprada donarà una especial importància al diàleg, a la interacció, així com al foment de la creativitat i de la imaginació.

L’aplicació d’aquest programa ha estat possible gràcies a la col·laboració de l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans i de l’AMPA del nostre institut.

El Programa MUS-E en Ràdio Palau

El passat dilluns 18 de febrer un grup d’alumnes de l’Institut van anar a Ràdio Palau a explicar la seva vivència entorn a l’aplicació Programa MUS-E. Els alumnes van ser acompanyats per l’actor, director i escriptor Albert López Vivancos, que està conduint les sessions al centre com a artista MUS-E,  i una de les professores implicades en el projecte.

El programa podrà ser escoltat en directe a Ràdio Palau el proper dimecres 27 de febrer a aproximadament les 18.30h dins del programa “El meu carrer”. A més es podrà escoltar en directe a través d’internet o en diferit a partir de l’endemà al migdia. Els enllaços per poder-lo escoltar són els següents:

Escucha el audio aquí

Recordem que el Programa MUS-E es va iniciar a l’Institut el passat mes de gener i que durant aquest curs acadèmic hi estan participant tots els alumnes de 1r d’ESO dins del marc de l’assignatura de cultura i valors ètics/religió.